Alla inlägg under juli 2012

Av Monica Lindén - 11 juli 2012 22:03

Här går det minsann undan i briardfart. Nu är det så länge sen man skrev att man inte kan få med allt man skulle vilja. Men men så är det.

   Spira och jag har hunnit avsluta fortsättningskursen på Adseke. Kursen gick kanon bra och vi hade hur roligt som helst. Hon var så duktig och hänger man bara med i hennes tempo så får man den fokus man vill ha när man tränar. Vi har också hunnit med ett 4 dagars lydnadsläger på Klickerklok hos Fanny Gott och Tomas Stokke. Jag, Spira, Sara, Wimsa och Minna tog oss till Örebro och bodde på ett jätte mysigt vandrarhem där. På lägret gick vi genom en hel del grundfärdigheter som jag tycker att vi missat på vägen, på kvällarna fick jag massa hjälp av Sara med allt möjligt. Hon är en sån positiv tjej och ger alltid järnet när det gäller träning. Hon hjälpte mig mycket och nu så här några veckor efter så kör vi fortfarande på med bla promenad träningen. Kriterieplanen hänger på dörren och vi har mer klara direktiv på hur vi ska göra för att allt ska funka.

   Vi har hunnit med utställningen i Tvååker. Jag och bustjejerna åkte tillsammans med Eva och Khleo. Eva är Spiras uppfödare och vi delade sen rum med Malin,Malin är  Magicas ägare, sen träffade vi Marianne, Magicas uppfödare och Spiras delägare på utställningen. Hm konstigt? Ja jag kan knappt reda ut själv, men dem är goa alla tre och dem är briard uppfödare alla tre och dem hjälpe oss alla tre.

Dag 1 började med halvkatastrof. Eva, jag och Marianne tog in tält, burar mm. Regnade gjorde det, trångt var det  men trots att vi kom sent lyckades vi hitta en liten glugg till det röda tältet. Kissnödig, kaffesugen och röksugen så skulle vi bara fixa detta innan vi hämtade in hundarna. Jag tog fram plånbok och sen letade jag efter bilnycklarna som KATASTROFALT nog var puts väck. PANIK! Jag sprang ut mot parkeringen, tänk om jag tappat dem i det höga gräset. Marianne sprang efter och skulle hjälpa mig. Jag var så lost in space att jag inte hittade bilen heller. Såklart jag tog fel håll och fel parkering. Tur goa Marianne var med och styrde upp lite annars hade väl nån snart kommit med en sån där konstig bakbunden tröja till mig. Nåja vi hittade bilen och i drren satt nycklarna, tur att ingen stuckit iväg med bil, hundar och allt. Vi tog hundarna med oss in meeeen Marianne som bara hade en hund försvann i virrvarret och vad tror ni jag gör? Jodå lyckas irra bort mig och hittar knappt vårt tält. Jag kan tala om att hela helgen var förvirrande och det fanns nog inte mycket av alla pinaler jag hade med som INTE försvann nån gång. Jag tror minsann andarna busade extra mycket med mig denna helg. Det näst sista var att min telefon, cigg och jacka glömdes på vandrarhemmet och det sista var att Eva fick vända på väg hem då hon glömt sin telefon i min bil när hon skulle hem.

   Som tur är så var helgen utställningsmässigt toppen bra. Fina Magica fick ju BIR och Cacib på fredagen och sen blev hon minsann BIR på lördagen också. Lilla Spira fick excellent och Ck på fredagen och sen överraskade hon med att bli 2:a bästa tik på lördagen. Till min hjälp denna helg hade jag ju Malin som kickade igång Magica och sprang med Spira en gång, Marianne som hjälpte mig och borsta, styra upp ha ha och sprang med vår loppa på lördagen. Eva fick mest kånka på alla mina saker och dessutom stå ut med en helt förvirrad och halvknasig människa mest hela tiden. Dessutom bjöd hon på gott vin och sen go mat på vägen hem. Tack alla mina kennelmattar, ni e bäst.

   I måndags skulle vi börjat på en agilitykurs, jag och Magica men denna matten var helt slutkörd då. Men några dagars vila sen är vi tillbaka på arenan och kör hårt igen.

   Snart är det Berger La Motte kennel läger i Norberg och det ser vi fram emot men vi ska hinna vara hundvakt till söta Kaycee först.

Så hasta la kvasta  på er. Ser ni nåt som flyger och far så är det säkert bara jag och mina hårbollar.  




Ovido - Quiz & Flashcards