Alla inlägg under september 2013

Av Monica Lindén - 15 september 2013 13:24

Ja det är ju inte klokt vilken sommar vi haft, både vädermässigt och hundmässigt. Vi börjar med Spira.

Min sötaste hund,som jag älskar så mycket   , bara för att hon alltid förgyller tillvaron för oss med sin otroliga energi som aldrig sinar. Hon är en riktigt glädjespridare , svansviftare, pussgurka     och solstråle   som aldrig sviker eller viker från ens sida.

I sommar har hon fått vara hund   mest hela tiden. Vi har satsat på att fysa henne genom att låta henne gå i treadmill och bära sin klövjeväska och simma i mängder i vår lilla sjö. Hennes aldrig sinande ork, har nog tagit henne km-vis i vattnet för att hämta tillbaks favorit foambollarna, inte för att få godis utan bara för att hon tycker det är så kul.

Hon och jag gick ju också helgkursen Lugn och fokus hos Åsa på Canis avd Skåne och den var precis vad vi behövde. Nu börjar detta energiska knippe landa i sig själv och våra promenader är en fröjd. Visst kan hon ha bråttom om vi promenerar med andra hundar men ihop med Magica, på hemmaplan, funkar hon alldeles perfekt och allra bäst om hon får gå i flexikoppel eller gå först, jag tror inte Magica blir så ledsen av att gå bredvid matte när Spira är framför utan hon tycker nog det är skönt att ha sidan för sig själv   (för där är ju gottepåsen).

Nu när vi haft kurs så har hon fått vara med oss i kurslokalen, inga problem alls utan hon lägger sig lugnt och sansat och trivs som fisken i vattnet om hon får vara med hos matte. Hon älskar sin husse lika mycket och åker gärna med honom i bilen och bäst är när hon får sitta på passagerarsidan och kolla ut.

Efter ganska långt uppehåll i sommar går vi kurs igen. Vi går återigen tävlingslydnad fast med en ny instruktör som heter Sara på Canis avd Skåne/Blekinge. Vi kommer också att gå på privatträning med Jenny Wibäck i höst, vilket jag verkligen ser fram emot. Vi kommer fortsätta att träna kroppen med treadmill och snart kommer det nog också bli så att hon får börja simma    i bassäng. Jag får väl ta på mig sjöstövlar och sydväst   .

Hon gör skäl för sitt namn Spira och har som sagt utvecklats enormt  på dessa månader och växt till sig både i kropp och själ och förhoppningsvis ska vi vara på utställningsbanan igen om några månader.

Min stora kärlek och glädjespridare i livet - Tresor De Brie Mizz La Motte Noir M.  

Sen har vi då älskvärda och vackra Magica. Hon har ju definitivt INTE gjort mig besviken i sommar. Hon är en pärla i ringen och jag är jädran i det så STOLT att jag kan spricka    och hon har gjort så bra ifrån sig i år att jag skiter i JANTE och säger Abbans sicken grym hund jag har.

17 utställningar har hon varit med på.

BIS 2:a     1 gång

BIR          4 gånger (BIS 2:a)

BIM          6 gånger

2 BTKL     3 gånger

3 BTKL     3 gånger

1 KK         1 gång

och det bästa i år

BEST IN SHOW Sweden Selectioneé 2013.

Min älskade stjärna och stolthet.

Briardvinnare 2013, SWE Selectioneé Berger La Motte Magica Czarna.

 

 

 

          

Förutom detta har jag och Magica i år tagit oss igenom Canis KlickerTränarkurs hos Åsa Jakobsson Avd Skåne.

Vi har lite till att göra  utställningsvärlden i år och vi kör hårt med Treadmill och simning och siktar in oss på en riktigt bra fysik inför CRUFT´s i Birmingham 2014 och om det vill sig en date med världens finaste "pojkvän" till Magica i vår.

Denna snygga kille ska charma henne någon gång i mars/april.

KORAD NUCH DKUCH LV CH LT CH C.I.E
GOBLINWALLEY RAW POWER
"DUFF"
född: 060705
e. KORAD NUCH Li-Brie's Hurricane
u. NORDUCH INTUCH NUCH NV-04 LP II Woodlooks Zatizfaction
Uppfödare: Katarina Ränssi, Kennel Goblinwalley  

DUFF       MAGICA  =    =  =  =  +  =  

Kanske blir det en massa mini Maguffer och Dufficer.

Bye bye for now.






Ovido - Quiz & Flashcards