Alla inlägg under december 2013

Av Monica Lindén - 12 december 2013 11:35

Jag gillar ju siffror och numerologi. Idag är det en trea om plussar ihop dagens datum. En trea står bla för det oväntade men också lite extra i mycket. Tre är ju också tro, hopp och kärlek, kropp, själ och ande, fadern , sonen och den heliga ande så lite magisk är den allt våran 3:a.

Idag känner jag mig EXTRA glad och visst har det hänt lite oväntade saker.

Lilla fröken bus alias Duracella behövde inte krusas så länge för att ta träapporten för att få sin frukost och inte tuggade hon på den heller, trots att hennes mat innebär en alldeles extra hög energi och förväntan. Oväntat absolut och extra glädje absolut.

Min förfärligt trevliga granne sopade helt oväntat upp sina plastskärvor efter sin lykta, som Sven kastade omkull så den for in på vår tomt, visserligen så öppnade han inte grinden utan hängde över staketet med sopkvast och skyffel men ändå Oväntat absolut och då blev jag minsann glad och överraskad absolut.

Draghundarna gick fint på vår morgonrunda utan att dra armarna ur led på mig. Oväntat absolut och extra trevligt absolut.

Att hitta pengar på sitt konto som man inte tänkt på´. Oväntat ja om man glömt det och absolut en extra glad överraskning.

Ett par rosa vinterskor inhandlade i Turkiet ligger och väntar på mig i Staffanstorp. Extra trevligt att få det beskedet idag.

Att få en plats på uppfödarutbildningen 3 dagar innan start kom ju också absolut oväntat och extra glädjande.

Om man räknar året på sig själv blir det tex 12 födelsedag 10 månaden och året 2013 för mig och det innebär 10. Antingen en etta för ny början eller 10 för avslut. 2013 var ett skitår om ni frågar mig vill säga och jag hoppas jag nu avslutat allt skit detta året och snart kan bege mig in i 2014= 11 för min del. En högenergi siffra som står för intuition, en siffra man inte lägger ihop och står för pånyttfödande. Och nya saker blir det ju helt klart på ett eller annat sätt.

Kennel Brie Magique är en av dem och det har ju börjat sippra ut så det finns ingen anledning att hålla det inne nu.

Men som jag är, går jag alltid på känslan och försöker följa hjärtat och det var så detta kom till. Intuitionen förtäljer dock inte på en gång vad det blir av det men det spelar inte så stor roll. Så än har jag inte bestämt vart vi ska landa i detta utan får invänta fler svar efter hand som tiden går.

Att min magiska Magica ligger till grund för detta namn är ju givet, oavsett vilken roll hon kommer få i det här. Att få en sån här briard som första hund är säkert få förunnat och redan i det valet var det mitt hjärta och intuition och min pappa som vägledde mig fram.

I 4 år har hon nu varit hos mig och mitt foderavtal går ut till sommaren. Jag har inte haft några problem i mitt samarbete med Malin som ägare, på nåt vis men visst ser jag fram emot den dagen då hon står i mitt namn. Min underbara vackra magiska Berger La Motte´s Magica Czarna.

 

Den fina bilden som Mickaela Lindeberg gjort till mig.

Lilla Duracella - Spira och jag kommer förhoppningsvis fortsätta träna och ev ska vi gå KlickerTränar utbildning steg 2 detta året och med lite påväxt kan vi äntra ringarna och vänstervarva igen  och även om hon inte är som min vackra så är hon en riktigt showig hund och kanske han hon åtminstone charma en och annan domare med sin fantastsiak energi. Vår glada maskot och glädjespridare i familjen.  

Tresor De Brie Mizz La Motte Noir - bild som Mickaela gjort.

Nu får vi vänta och se vad som händer och  om några år eller så får vi väl se om vi har kunnat bidra med nåt magiskt eller   positivt till  den här tokiga briardvärlden   .

Nospussar på er alla och ha en oväntad och alldeles extra dag  .










Av Monica Lindén - 5 december 2013 15:22

Jag hoppas tomten kommer med massor av energi och ett fantastiskt 2014. Detta året vet jag inte vad som hänt för det blev väl inte som jag hade planerat precis.

Men såklart är jag väldig glad över Magicas framfart i ringen och att hon blev champion i år. Det underlättar dessutom om båda ska ställas ut så småningom om dem inte går i samma klass. Men som sagt Spira sparar vi på ett tag till och så får vi se om och när det kan bli hennes tur igen att springa vänstervarv.

Till helgen är det utställning i Stockholm och trots anmälan dit får vi vara kvar hemma i Verum. Det finns nog någon anledning till det med och det hjälper inte att hänga läpp och sura utan det är bara till att gå vidare och hoppas på att nåt annat kul korsar ens väg istället.

Jag, Bosse och Magica siktar in oss på utställningen My Dog istället och ser fram emot vår hotell vistelse, räksmörgås med en go öl och kanske vårt årliga besök hos våra fina vänner Luddan, Monty, Gilda och Zoe och såklart Goblinwalleygänget.

Lite bilder under året fram till nu.

Maj 2013 Magica

 

Spira börjar på treadmill i Hässleholm.

Man ska inte ta den torkade biffen från Spira samtidigt som hon tuggar på den.

 

Sommar bus.

 

En tysk bushund kom på "kollo" några dar.

 

Boogie den coola killen i gänget.

Boogiebädd slår alla biabäddar i världen tyckte Pixie.

 

Boogies sista dagar.

 

 

Nu får det räck för idag :)

         


    


Ovido - Quiz & Flashcards