Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

Full rulle!

Av Monica Lindén - 4 mars 2012 16:35

Då gick veckan i raketfart. Plötsligt är det söndag och jag måste erkänna att jag hade behövt en helg framför mig nu, för jag känner mig som en urvriden disktrasa. Typ en sån sladdrig sak som ligger nere i vasken och luktar riktigt skunk, men för tillfället orkar denna "lase" inte vrida på kranen och skölja av sig ens.

Veckan innnehöll en massa matte saker som skulle göras och tyvärr fick hundarna kanske inte så mycket träning mm som dem behövt. Homeopaten skulle besökas så att denna matten kunde få lite piller till den fysiska kroppen och det fick den kan jag säga. Varje gång jag gör ett besök får jag en hel arsenal med burkar och piller och lite bannor    som ska få kroppen på rätt köl (om jag inte väntade in i det sista varje gång kanske det inte hade blivit en ICA kass var gång).  "Dr" Paul sa man ska helst vänta en sisådär 3 minuter mellan varje tablettintag, 7 olika medikamenter med 3 minuters mellanrum 3 gånger om dagen innebär att det tar endast 60 minuter varje dag till att inta alla dessa piller, hur knäpp blir man då?  . Men vill man bli frisk så vill man och ja, kommande vecka sitter jag väl och knaprar homeopatpiller och släpar runt på ICA påsen vart jag än ska.

Hundarnas vecka innebar ju ett besök hos Kaycee och Hermes, att vara med husse på jobbet 2 dagar då jag försökte kurera mig med diverse saker som healing mm.

   Magica utsåg sig själv till polis   en dag denna veckan, Spira ,den lilla sorken, höll på att gräva vid det avsågade trädet. Jag stod inne och tittade (och suckade) när jag såg Magica stirra på hennes grävande, plötsligt tyckte nog Magica det fick vara nog (eller kände hon av min SUCK) för hon tog fart, rätt mot "sorken" och puffar till henne som attan. Spira tvärstelnade och såg väldigt frågande ut???? Men sen började hon gräva igen och Brogårdspolisen gör om samma sak igen och jag tror den där bassningen gick hem för då gav hon upp och lullade iväg åt annat håll. Magica såg ganska nöjd ut. Vilket inte är så konstigt för det är liksom inte ofta den där lilla sorken bryr sig om vad hon säger.

   Hela lördagen gick i hundens spår. Jag var på föreläsning från 9-21 och Lyssande på Tobias Gustavsson och Lars Fält som pratade om bla spår, motivation och aggression. Det var en hel del intressanta saker man fick höra. Några poletter trillade väl ner. Jag, Sara och Anya fick väl alla våra insikter och därmed också lite dåligt samvete för vad man gjort som kanske kunde ha gjorts annorlunda. Men som jag lärt mig, så gör vi alla det bästa vi har med dem resurser vi har och hade vi vetat bättre hade vi väl inte gjort som vi gjort, med andra ord vi får göra om och göra rätt och lägga gammalt åt sidan. No hard feelings till sig själv helt enkelt utan gå vidare med ny kunskap. Hur som helst så inser man, att ju mer man lär sig ju mindre vet man egentligen. Kul var det iallafall klockan 21 ramlade man ut ur lokalen med korvstoppning i huvudet och en värkande kropp pga av stilla sittandet.

   Idag var det kurs igen för Spira. Jag tyckte hon var lite disträ idag emellanåt men för att vara ärlig så var det nog jag som var disträ. Vi provade apportera idag. Första gången hade jag lite svårt att få ihop det men andra gången gick det gick kanon. Hon var duktig min lilla "hoppa" loppa så jag är helt nöjd med dagens träning,

 Magica fick en vilodag hemma hos husse så i morgon får jag ta och träna henne.

Kram på er.


 
 
Linda

Linda

4 mars 2012 19:24

Härligt att du delar med dig av ditt Briardliv <3
Kram, Linda & My

http://sprudla-linda.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica Lindén - 2 mars 2014 17:57



Jag är så otroligt glaaaad tralla la för Spira och jag har träningstävlat på Hässleholms Hundcenter. Jag bestämde att vi skulle prova alla momenten precis som på vanlig tävling och utan godis eller leksaksbelöning.  Mål ska ju egentligen vara mät...

Av Monica Lindén - 12 december 2013 11:35

Jag gillar ju siffror och numerologi. Idag är det en trea om plussar ihop dagens datum. En trea står bla för det oväntade men också lite extra i mycket. Tre är ju också tro, hopp och kärlek, kropp, själ och ande, fadern , sonen och den heliga ande så...

Av Monica Lindén - 5 december 2013 15:22

Jag hoppas tomten kommer med massor av energi och ett fantastiskt 2014. Detta året vet jag inte vad som hänt för det blev väl inte som jag hade planerat precis. Men såklart är jag väldig glad över Magicas framfart i ringen och att hon blev champion...

Av Monica Lindén - 15 september 2013 13:24

Ja det är ju inte klokt vilken sommar vi haft, både vädermässigt och hundmässigt. Vi börjar med Spira. Min sötaste hund,som jag älskar så mycket   , bara för att hon alltid förgyller tillvaron för oss med sin otroliga energi som aldrig sinar. Hon ä...

Av Monica Lindén - 14 maj 2013 15:22

Visst är det så att man behöver en time out ibland. Man kör ju på, mest hela tiden och ibland snurrar det fasligt fort både här och där sen kommer det där ni vet -  hjulet snurrar fast hamstern är död   . Man funderar och funderar och försöker komma ...

Ovido - Quiz & Flashcards