Alla inlägg den 28 oktober 2012

Av Monica Lindén - 28 oktober 2012 20:03



Igår var vi på utställningen Golden Go i Hässleholm och det var minsann både guldigt, silvrigt och glittrigt värre. Malin och jag mötte upp en väldigt vacker Sara, med värsta fina paljett klänningen. Sara hade bett mig om att få använda Magica i junior handlingen för kvällen, vilket hon så gärna fick.

   Först var det en liten fördrink    i hallen innan vi kom in för att ta plats vid middags bordet. Det bjöds på en suverän potatisgratäng, fläskfilé, kycklingfilé samt lax och för dem som slapp ratta tex en Volvo Cross Country efter tillställningen, fanns det både öl och vin att tillgå   . En annan fick hålla sig till den eminenta drycken Loka, vilket kanske var lika bra det så man inte skulle trilla runt i ringen och göra vinkelvolter    . Tror lixom inte det hade gett några extra poäng ändå så här i efterhand.

   Efter goda middagen gick jag och Sara till Magica som legat och väntat i sin bur. Hon blev till kammad,  pälsen blev silverglittrad och hon var vackrare än nånsin. Fina Sara tog min vackra magiska Queen Magica    och sprang igång henne. Jädrans vad taggad hon var   . Dem sprang in i ringen tillsammans och dem var så himla vackra och (nu är jag INTE ALLS partisk) ABSOLUT det vackraste hund/handler paret. Jo där var andra och dem var söta och smågulliga      med sina små plutt hundar men vackra? Nej inte som Magica och Sara .

 

Nu var det ju inte det som bedömdes utan handlingen men med min åsikt så borde dem blivit 1:a eller 2:a och det pga av handlingen.

 

Men att dem var vackrast kan iallafall ingen ta ifrån dem. Magica fick nog också MVG i sitt sätt att springa och ställa sig,  matte sträckte såklart lite extra på sig då Sara såg stor skillnad sen Sofiero. Smygtränat????  Tja en del när jag tänker efter   .

   Sen var det ju mattes egen tur att springa in i ringen med Magica. Vi fick möta en Kerry Blue Terrier. Ja vi hann ju inte direkt slita på ringgolvet om man säger så. En vända runt, ställa upp, springa en triangel och en runda runt igen. Så var det över. Ut åkte den vackraste av dem bägge och kvar var en terrier som denna matten inte tyckte var fin alls,  nu menar jag utseende mässigt    för hur rasen ska se ut det har jag ingen aning om. Men skulle jag vaknat med den i sängen hade den skrämt mig värre än om det var Hin håle själv   . Om jag skulle förklara så hade den päls som liknade ett gammalt grått luddigt  cykelsadelskydd min mamma hade för 35 år sen, svans som liknade den mögliga grillkorven jag hittade i kylen efter 5 månader samt ett huvud som hade formen av en luddig hårfön med skägg????? Jag menar bara föreställ er att pussa en sån varelse   ? Nä som sagt jag är inte partisk men min Magica var som sagt vackrast av dem två, grå fin lång böljande päls som glittrade värre än killarna i After Dark och en lång, fin, graciös svans som viftade av stolthet. Nä! den där domaren kanske kunde terriers men skönhet, "ladys" och vackra kvinnor det var helt klart inte hans grej om man säger så ;)

 

Men vad gör det om hundra år, jag är super stolt, för vi var faktiskt duktiga och jag är riktigt nöjd med min insats och över Magica. Huruvida terriern var vacker eller ej så gick den och vann hela Golden Go på köpet   så jag säger som min goa vän Katarina att då kan man ju nästan säga att vi blev 2:a. Vi hade en toppen kväll och det var superkul att vara med. Men nästa år då kanske det är en domare som är lättare att charma   . Tack Malin och Sara för toppenkvällen.

 

Ovido - Quiz & Flashcards