Alla inlägg den 26 februari 2013

Av Monica Lindén - 26 februari 2013 22:22

I helgen var vi ju på kurs så nu känner man sig mer taggad att träna igen  . Igår bestämde jag att Magica skulle på börja sin Lyfta på baktassen träning. Jag ställde henne framför trappan, eftersom hon redan kan backa upp för den och så började jag klicka när hon tog upp baktassen. Först fick hon 7 försök, sen pausade jag henne. Sen stängde jag grinden och satte pallen framför och så filmade jag hennes andra försök, vilket man kan se på filmen här.

   Hon är så duktig min lilla "Ferdinandhund". Idag provade vi igen när vi var i Eslöv, det gick också ganska bra.

Spira hade sin träning idag och vi tränade lite grundfärdigheter. Bla ligg och stå, hon bjuder riktigt bra sen blev det lite transport på det fria följet. Hon har oftast riktigt bra kontakt. Nu ska vi träna en del vänstersvängar.

Kram på er.


 

Ovido - Quiz & Flashcards