Alla inlägg den 27 mars 2013

Av Monica Lindén - 27 mars 2013 19:04

Jag och Magica är så nöjda med resultatet på utställningen i Malmö. Detta var vår tredje utställning i år och Magicas 3:dje BIM, inte illa pinkat tycker jag. Domaren var lite "snål" med kritik på så sätt att där inte stod så fasligt mycket. Men det där stod var ju bra. Ja jag tar det som att hon är fin och inte mycket att klaga på   

Så här: Well balanced bitch, excellent head proportions, good topline and angulation, moves easy.

   Till helgen ska finaste Sara Cansund "låna" Magica till juniorhandlingen på Stockholms utställningen. Jag håller tummarna för duktiga Sara och min finis får ju lite extra träning så det tackar vi inte nej till. Ska bli roligt att gå och titta, kanske se lite roliga raser och kuliga saker.

    Träningen har varit lite si så där med tanke på att dem var sjuka innan. Men lite har vi hunnit ändå. Vi försöker träna bakdels kontroll och jag vill nu kunna göra vänster svängarna riktigt bra. Vi börjar på skärbrädan där en musmatta ligger för att sen göra det på bara musmattan. Målet är ju att stå vid min sida och följa med stående när jag flyttar mig ett kvarts varv i taget och att få den däringa baken att hänga med snyggt och prydligt. 

   Här med pall och musmatta. Dessa två filmer är våra första försök :)

  

     Här med bara musmatta.


 
       Vi önskar er alla en kanon PÅSK och hoppas vi alla får riktigt fint vårväder.

Kram.

Ovido - Quiz & Flashcards