Direktlänk till inlägg 4 januari 2013

Oh My Dog!!!!

Av Monica Lindén - 4 januari 2013 18:59

Ja, vad ska man säga? Att landa i soffan efter dessa 2 fantastiska dagar, det finns inga ord, möjligtvis så här      eller så här   eller   

Grymt glad är jag och husse iallafall och jag tror minsann våra  kennel mattar Malin, Eva och Marianne är lite stolta över oss också  . Så här fin kritik fick vi i helgen.


Torsdag 3 Januari 2013.

Tresor De Brie Mizz La Motte Noir - Spira - My "little sweet" Dog

 

Domare:Per Svanstad

Bra storlek, feminint huvud, bra utryck, fin överlinje, bra kropp, utmärkt benstomme, välmusklad, bra vinklar, bra rörelser, utmärkt päls, välvisad.   

Excellent. 2kk CK oplacerad


Berger La Motte´s Magica Czarna - OH! MY DOG!  

Domare Per Svanstad

En rejäl kvinna    (?) med härligt huvud, bra hals och rygg, bra rundat kors, utmärkt bröstparti, utmärkt kropp,

utmärkt muskulatur, välgående, bra päls, visar sig bra  

Excellent 1kk CK 1:a btkl BIM CACIB


  

Finaste Duff, från Goblinwalley med matte Katarina som för dagen fick BIR.

 

Kvällen tillbringade vi med finaste Ludmila, Monty, Gilda och Zoe. Vi firade vår dag och Luddan bjöd på goaste smörgåstårtan, öl, kakor och kaffe. En toppentoppen dag.


Fredag 4 januari 2013.

Spira - My "Very Loved" Dog

 

Domare Eva Eriksson

Feminin, ngt elegant ung tik, mycket bra kroppspropertioner, korrekt bett, något smalt huvud och nosparti önskas kraftigare, mörka ögon, bra hals, tillräckliga vinklar, bra kropp och benstomme, men behöver mer tid, lätta rörelser, trevlig uppvisning på fritt koppel.   

Very good, 2:a i kk unghundsklass


Magica - Woow! My Dog!

 

Domare Eva Eriksson

Tilltalande tik, utmärkt helhet, välformat huvud, korrekt bett, mörka ögon, bra hals, utmärkt kropp och benstomme, stark rygg och bra kors, harmon vinklar, vacker päls, korrekta sporrar, trevlig fri uppvisning, rör sig med bra steg.

Excellent 1kk CK CACIB BIM samt kvalificerad för Crufts i England 2014.     


Underbara hund och ingen kunde vara gladare än jag efter att göra en sån repris. BIR gick denna dag återigen till Katarinas Duff. Jag var så lycklig att dessa två fick stå som BIR och BIM, det sa jag i Stockholm att jag ville och tänk det dröjde bara ett par veckor och VIPS! Där satt det. Inte nog med det, sen gick Duff in i final och slutade BIG 4. Grattis till denna underbara kille och lika underbara matte.

Och kolla här:

                                                  
       Magica      Duff              (Flåt Katarina men jag hade ingen bättre bild)

Och inte behövde  jag göra nån "pudel" denna helgen   

 

Tack alla för en OUTSTANDING utställning på My Dog 2013. Nu firar jag med att äta upp en Dalahäst i choklad

som jag sparat till ett mycket speciellt tillfälle.

Kram på er.


 
 
Malin

Malin

4 januari 2013 20:49

Jag är mycket stolt! Ni är ett sånt otroligt team och jag är så glad för allt du gör för Magica! Tack för allt! Kram

http://www.greenpondskennel.se

Monica Lindén

21 mars 2013 20:22

Tack Malin, vi är lika glada att få förvalta henne :) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica Lindén - 2 mars 2014 17:57



Jag är så otroligt glaaaad tralla la för Spira och jag har träningstävlat på Hässleholms Hundcenter. Jag bestämde att vi skulle prova alla momenten precis som på vanlig tävling och utan godis eller leksaksbelöning.  Mål ska ju egentligen vara mät...

Av Monica Lindén - 12 december 2013 11:35

Jag gillar ju siffror och numerologi. Idag är det en trea om plussar ihop dagens datum. En trea står bla för det oväntade men också lite extra i mycket. Tre är ju också tro, hopp och kärlek, kropp, själ och ande, fadern , sonen och den heliga ande så...

Av Monica Lindén - 5 december 2013 15:22

Jag hoppas tomten kommer med massor av energi och ett fantastiskt 2014. Detta året vet jag inte vad som hänt för det blev väl inte som jag hade planerat precis. Men såklart är jag väldig glad över Magicas framfart i ringen och att hon blev champion...

Av Monica Lindén - 15 september 2013 13:24

Ja det är ju inte klokt vilken sommar vi haft, både vädermässigt och hundmässigt. Vi börjar med Spira. Min sötaste hund,som jag älskar så mycket   , bara för att hon alltid förgyller tillvaron för oss med sin otroliga energi som aldrig sinar. Hon ä...

Av Monica Lindén - 14 maj 2013 15:22

Visst är det så att man behöver en time out ibland. Man kör ju på, mest hela tiden och ibland snurrar det fasligt fort både här och där sen kommer det där ni vet -  hjulet snurrar fast hamstern är död   . Man funderar och funderar och försöker komma ...

Ovido - Quiz & Flashcards